Navitell lonkt naar buitenland
Voor het nieuwe mobiele ‘storytelling’ platform Storynations, wil Navitell zich niet beperken tot onze landsgrenzen.
Voor het nieuwe mobiele ‘storytelling’ platform Storynations, wil Navitell zich niet beperken tot onze landsgrenzen.
[Via Storynations.com – dat vandaag officieel voorgesteld werd -] kan iedereen verhalen downloaden om ze af te spelen op een mp3-speler, gsm, pda of navigatietoestel. Een van de sterkhouders is de StoryHighway, een ketting van toeristische wandelroutes over het hele land. Via mediabedrijven, partners, steden en gemeenten wil Navitell het platform nu stelselmatig uitbreiden. “Wij zijn een softwarehuis, geen contentbedrijf”, zegt ceo Isabelle Maenhout.
Maenhout hoopt om op termijn internationaal door te kunnen groeien. Voor nieuwe formats wordt dan ook buiten onze landsgrenzen gekeken. Zo mogen we ons binnenkort verwachten aan een reeks om Frankrijk te verkennen samen met een ‘volautomatisch vertellende’ Napoleon. De sportievelingen onder ons kunnen dan weer binnenkort de Mont Ventoux beklimmen terwijl ze verhalen te horen krijgen gebaseerd op de locatie en de snelheid (StoryCoaching). Verder van huis lopen er ook onderhandelingen met het Amerikaanse NBC dat onder meer geïnteresseerd zou zijn in het opzetten van een ‘9/11-route’ en een ‘I Have A Dream’-verhaal. De bedoeling is om tv-archieven met historische gebeurtenissen te ontsluiten.
Inloggen op Storynations kan overigens ook via LinkID: een gecentraliseerd identiteitsplatform van Lin.k, het bedrijf van voormalig Vasco-topman Mario Houthooft. Via LinkID kun je inloggen met behulp van je elektronische identiteitskaart of via je gsm. Houthooft hoopt met LinkID in eerste instantie heel wat consumentgerichte toepassingen van integratie met de elektronische identiteitskaart te voorzien. “Misschien kunnen we bij Navitell de verhalen binnenkort wel koppelen aan e-tickets voor bijvoorbeeld musea”, aldus de managing director van Lin.k.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier