Neopost koopt Nederlands Human Inference
Het Franse Neopost, gespecialiseerd in oplossingen voor postverwerking, neemt het Nederlandse Human Inference over. Dat bouwt software voor beheer van de kwaliteit van data en databanken.
Het Franse Neopost, gespecialiseerd in oplossingen voor postverwerking, neemt het Nederlandse Human Inference over. Dat bouwt software voor beheer van de kwaliteit van data en databanken.
Human Inference, opgericht in 1986 en met hoofdzetel in Arnhem, is vandaag een leverancier van oplossingen voor het beheer van master data voor klantendatabases (Master Data Management of MDM). Human Inference levert zijn diensten aan grote banken, verzekeringsmaatschappijen en andere grote ondernemingen in heel Europa. Belangrijke klanten zijn onder meer ABN AMRO, Center Parcs, E-ON, ING Bank en Nutricia. Het bedrijf zou dit jaar een omzet halen van zo’n 11 miljoen euro met 40 mensen.
Het wordt overgenomen door het Parijse Neopost, dat gespecialiseerd is in postverwerking. De firma is aanwezig in 29 landen met 5.900 werknemers en had in 2011 een omzet van ongeveer 1 miljard euro. Neopost is momenteel volop zijn activiteiten aan het verbreden buiten de pure ‘mailrooms’, een strategie waarin de overname van Human Inference kadert. De technologie van het Nederlandse bedrijf zal de oplossingen voor postadresbeheer aanvullen die het Neopost-filiaal Satori Software bouwt. Ook synergieën met het recent overgenomen GMC Software (software voor het beheer van klantencommunicatie) staan op het programma.
De overname heeft ook een Belgisch randje, aangezien de Vlaamse investeringsmaatschappij een aandeel had in Human Inference. Voor Gimv heeft de verkoop ” een positieve impact van 5,2 miljoen euro (0,22 euro per aandeel)”. Meer financiële details werden niet meegedeeld. Eerder deze week werd ook al een andere Gimv-participatie – het Franse Mentum – overgenomen, in casu door InfoVista.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier