Nieuw sociaal netwerk à la LinkedIn op komst
De Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal komt over enkele maanden met een nieuwe sociale netwerksite, die de concurrentie moet aangaan met LinkedIn. Voor eigenaar Rupert Murdoch is het, na MySpace, het tweede sociale netwerk.
Zakenkrant The Wall Street Journal waagt zich aan een nieuw sociaal netwerk. Het wordt een virtuele ontmoetingsplek voor zakelijke gebruikers. Daarmee gaat het dagblad de concurrentie aan met LinkedIn, met 200 miljoen gebruikers met voorsprong de grootste sociale netwerksite voor professionals.
Mediastorm The Wall Street Journal is in het bezit van News Corp, het bedrijf rond mediatycoon Rupert Murdoch dat vorig jaar een heuse mediastorm ontketende toen bekend raakte dat hun krant News of the World duizenden voicemailboxen gekraakt en afgeluisterd had – het dagblad werd uiteindelijk opgedoekt.
De mislukkingen van Murdoch Bovendien heeft Murdoch voorlopig weinig succes geoogst met zijn digitale initiatieven. Nadat miljoenen gebruikers zijn sociale netwerk MySpace de rug hadden toegekeerd met de komst van Facebook, zette de mediamogul de site in de etalage – MySpace werd verkocht aan internetadverteerder Specific Media voor 35 miljoen dollar, en is intussen opnieuw gelanceerd. En The Daily, ‘s werelds eerste krant die exclusief op tablet verscheen, werd na twee jaar al stopgezet.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier