Nieuwe zoekmachine van Microsoft heet Bing
Microsoft gaat zijn nieuwe zoekmachine Bing dopen. Het bedrijf wil met de nieuwe dienst concurrent Google het vuur aan de schenen leggen en gooit er een grote advertentiecampagne ter waarde van 80 à 100 miljoen dollar tegenaan.
Microsoft gaat zijn nieuwe zoekmachine Bing dopen. Het bedrijf wil met de nieuwe dienst concurrent Google het vuur aan de schenen leggen en gooit er een grote advertentiecampagne ter waarde van 80 à 100 miljoen dollar tegenaan.
Dat bericht althans het vakblad Advertising Age op zijn website. Microsoft zelf wilde geen commentaar kwijt op de geruchten. De zoekmachine was tot hiertoe gekend onder de werknaam Kumo. Verwacht wordt dat de onderneming de nieuwe zoekmachine in de loop van de komende dagen zal voorstellen.
Microsoft ligt met zijn huidige zoektechnologie Live Search ver achter op marktleider Google. Wereldwijd beschikte het bedrijf in 2008 volgens cijfers van NetApplications over een marktaandeel van 4,8 procent, terwijl rivaal Google kan rekenen op een marktaandeel van 81 procent.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier