Omninet scoort Nederlandse deal
De Belgische poot van het Duitse Omninet levert UWV een tool voor servicemanagement.
De Belgische poot van het Duitse Omninet levert UWV een tool voor servicemanagement.
Guy Werckx, managing director van Omninet Benelux, bevestigt het bericht dat al te lezen stond bij de collega’s van Computable. Omninet levert een tool voor de it-helpdesk van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen. Dat is te vergelijken met een combinatie van de Belgische RVA en de VDAB. Het gaat om een project van ruim 700.000 euro
De tool van Omninet vervangt de huidige oplossing HP Openview Service Desk 4.5. HP stopt met de ondersteuning daarvan en de migratiekosten zouden hoger zijn dan de aanbestedingsgrens. Omninet haalde het van 4 andere kandidaten.
“Het betreft een service portal voor 23.000 eindgebruikers”, legt Werckx uit. “Die kunnen dus rechtstreeks via het web ‘incidents en aanvragen’ loggen en opvolgen. Intern wordt de tool ook door 1200 it’ers gebruikt via een Windows-client. Verder is er binnenkomende en buitengaande e-mailintegratie en er is telefonie-integratie voor de 125 eerstelijns service desk agents.”
De aanbesteding werd ingestuurd vanuit het Omninet-hoofdkwartier in Duitsland om aan alle eisen garanties te kunnen voldoen. Omninet werkt in Nederland samen met z’n partner Eckdale op dit project. Het team dat de implementatie uitgevoerd heeft, bestond voor drievierde uit Belgen omdat het hoofdkwartier van Omninet Benelux in Belgie (Leuven) ligt. In Belgie zijn grote klanten onder meer het Europese Parlement, Capsugel (Pfizer groep), Nuon, Recupel, RVA/ONEM en RTL.
De ‘go-live’ van het project is gepland voor begin september.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier