Oracle koopt ‘marketing automation’-specialist Maximyzer

© Reuters
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Oracle neemt de New Yorkse digital marketingstart-up Maximyzer over om een sterkere vuist te kunnen maken tegen concurrenten als Salesforce en Adobe. Met de software van Maximyzer kunnen marketeers testen welke versie van een digitale campagne het beste resultaat behaalt.

Het is alweer even geleden dat Oracle nog eens een overname deed, maar bij deze is het dus zover.

Maximyzer is een start-up gespecialiseerd in A/B-testing, een methode die gebruikt wordt door marketeers om na te gaan welke online/mobiele campagne het beste resultaat genereert. In theorie kan je dankzij A/B-testing boodschappen voorschotelen die potentiële kopers interesseren, eerder dan irriteren.

Tot de voornaamste klanten van de ‘marketing automation’ start-up uit New York behoren Lufthansa, Allianz en Tommy Hilfiger. Over de ordegrootte van de deal wordt niet gecommuniceerd, maar analisten gaan er van uit dat het een slimme aankoop is van Oracle.

“Moderne ‘customer experience’-campagnes overspannen verschillende kanalen, van je auto over je mobieltje tot je desktop”, legt Ray Wang van Costellation Research uit. “Maximyzer kwantificeert die kanalen beter dan eender welke andere software. Ook Adobe heeft tools waarmee je dit kan doen, maar hun aanpak gaat lang niet zo ver als die van Maximyzer.”

“De deal toont wel aan dat Oracle nog steeds niet alle puzzelstukjes op zijn plaats heeft in zijn CRM-aanbod”, klinkt het nog.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content