Pc-banking BNP Paribas Fortis ligt plat (update)
Geen enkele klant van BNP Paribas heeft nog toegang tot zijn pc-bankingtoepassing. De bank heeft die zelf op non-actief gezet. Klanten van BNP Paribas Fortis die proberen in te loggen op hun pc-bankingaccount krijgen al de hele dag de boodschap te zien dat er technische problemen zijn. Woordvoerster Hilde Junius bevestigt dat er kopzorgen zijn met een nieuwe versie van de toepassing die vanochtend werd gelanceerd. “Die nieuwe versie gaf problemen, waardoor men beslist heeft het systeem op non-actief te zetten. We zijn volop aan een oplossing aan het werken. Mochten er eventuele fouten gebeurd zijn, worden die natuurlijk hersteld.” Een precieze verklaring voor het probleem kan Junius (nog) niet geven. “Maar Bank van de Post werkt met hetzelfde systeem en die ondervinden geen problemen.”
Geen enkele klant van BNP Paribas heeft nog toegang tot zijn pc-bankingtoepassing. De bank heeft die zelf op non-actief gezet.
Klanten van BNP Paribas Fortis die proberen in te loggen op hun pc-bankingaccount krijgen al de hele dag de boodschap te zien dat er technische problemen zijn. Woordvoerster Hilde Junius bevestigt dat er kopzorgen zijn met een nieuwe versie van de toepassing die vanochtend werd gelanceerd. “Die nieuwe versie gaf problemen, waardoor men beslist heeft het systeem op non-actief te zetten. We zijn volop aan een oplossing aan het werken. Mochten er eventuele fouten gebeurd zijn, worden die natuurlijk hersteld.” Een precieze verklaring voor het probleem kan Junius (nog) niet geven. “Maar Bank van de Post werkt met hetzelfde systeem en die ondervinden geen problemen.”
Over wanneer het probleem opgelost zal zijn, is nog geen duidelijkheid. Junius benadrukt dat verrichtingen wel mogelijk blijven via alle andere kanalen (phone banking, selfbanking in de kantoren en ook mobile banking).
Update: BNP Paribas Fortis meldt dat het probleem gisteravond alsnog opgelost is.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier