Penthouse investeert in social networking
Ook Penthouse – hoofdzakelijk bekend van het gelijknamig blootblad – excuseer, ‘lifestyle magazine’ – doet lustig mee met de social networking hype. Penthouse investeert 500 miljoen dollar in de aankoop en verdere uitbouw van een aantal ‘gespecialiseerde’ communitysites.
Ook Penthouse – hoofdzakelijk bekend van het gelijknamig blootblad – excuseer, ‘lifestyle magazine’ – doet lustig mee met de social networking hype. Penthouse investeert 500 miljoen dollar in de aankoop en verdere uitbouw van een aantal ‘gespecialiseerde’ communitysites.
Penthouse heeft meer bepaald het illustere bedrijf Various Inc. gekocht. Dat bedrijf baat meer dan 25 networking sites uit: goed voor in totaal meer dan 260 miljoen klanten, waarvan iets meer dan een miljoen betalen voor een abonnement. De meest bekende site is allicht nog Adultfriendfinder met zijn opdringerige reclamebanners die ‘gebruikers aan andere gebruikers met dezelfde wensen wil koppelen’. Ceo Marc Bell zegt met de overname een groot deel van de online koek te willen binnenrijven. Hoewel de belangrijkste doelgroep de mannen tussen pakweg 18 en 35 jaar zijn, wil hij zich daar niet toe beperken.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier