Gentse Willow sluit strategische samenwerking met KPN

© Getty Images
Michel van der Ven
Michel van der Ven Technologiejournalist bij Data News.

De Gentse start-up Willow, gespecialiseerd in socialmedia-oplossingen, gaat samenwerken met de Nederlandse telecomspeler KPN. Door het partnerschap krijgen Nederlandse kleine en middelgrote ondernemingen toegang tot een gebruiksvriendelijke tool om hun socials doeltreffender te beheren.

Als onderdeel van de samenwerking wordt het socialmedia-managementplatform Willow voortaan ook aangeboden via het IRMA-platform van KPN. Langs die weg kunnen IT-dienstverleners Willow inkopen en doorverkopen aan hun kmo-klanten.

Daarnaast wordt Will, de virtuele socialmedia-assistent van Willow, rechtstreeks beschikbaar gesteld aan meer dan 400.000 kmo’s en zelfstandigen die klant zijn bij KPN via loyaliteits- en acquisitieprogramma’s. ‘Op die manier krijgen ondernemers direct toegang tot slimme, AI-gedreven socialmedia-begeleiding, zonder de complexiteit van traditionele tools’, vertelt Ludwig Dumont, CEO en medeoprichter van Willow.

Voor KPN sluit de samenwerking met Willow aan bij de transformatie van telco naar techco, waarbij het bedrijf zijn portfolio uitbreidt met communicatieoplossingen die klanten en partners helpen groeien.

Starter van de week: Willow helpt dienstverleners met hun sociale media

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise