Problemen met identificatie-app Itsme van de baan (update)
De populaire identificatietoepassing Itsme werkt weer zoals het hoort. Wie zich via Itsme probeerde aan te melden bij een bank, overheidsinstelling of andere dienst, kreeg sinds dinsdagochtend een foutmelding. Iets na 14 uur was de storing voorbij.
De precieze oorzaak van de storing is niet bekend gemaakt. ‘We hebben momenteel een technisch probleem. Onze teams werken eraan om de dienst zo snel mogelijk te herstellen’, klonk het dinsdagochtend bij Itsme.
Exact een maand geleden, op maandag 8 november, was de identificatie-app ook enkele uren niet te gebruiken. De oorzaak bleek achteraf toen een ‘technische storing op netwerkniveau’.
Digitale identiteit
Itsme werd in 2017 ontwikkeld door het consortium Belgian Mobile ID, dat de zeven Belgische marktleiders uit de bank- en telecommunicatiesector verenigt: Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC/KBC & ING enerzijds en Orange Belgium, Proximus en Telenet anderzijds. Sinds 2018 is Itsme door de Belgische overheid als digitale identiteit erkend en wordt de dienst door heel wat federale en regionale overheidsdiensten ingezet voor identificatie, authenticatie en goedkeuring.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier