Problemen met webshop Carrefour kunnen nog maanden aanslepen
Online winkelen bij Carrefour is momenteel niet overal mogelijk in België. Op de webshop zegt de supermarktketen dat “de aanpassingen aan het interne systeem meer tijd vragen”. Volgens de gespecialiseerde website RetailDetail zouden de problemen tot begin volgend jaar kunnen duren.
Bij Carrefour België is niemand bereikbaar voor commentaar.
Volgens RetailDetail hebben de problemen te maken met het faillissement van de Canadese softwarespecialist Food-X Technologies, waar Carrefour mee samenwerkt. Er zou nieuwe software geïnstalleerd worden, maar die zou pas begin 2023 live kunnen gaan, zegt de woordvoerster aan RetailDetail. Vandaar werd de capaciteit van de webshop beperkt en kan dus niet overal online worden gewinkeld.
‘De driehoek Antwerpen-Gent-Brussel krijgt voorrang, ongeveer 50 van de 250 afhaalpunten zijn momenteel niet actief’, schrijft RetailDetail. De dienst ‘Ship To’, die boodschappen aan huis brengt, werkt wel zoals voorzien.