Proximus Corporate wil meer focussen op middenbedrijfssegment
De kleinere kmo’s tot 10 werknemers zullen voortaan bij de Proximus Consumer afdeling hun onderkomen vinden. De corporate afdeling zal zijn focus op het middensegment van de bedrijfsmarkt versterken.
“De nieuwe onderverdeling maakt onderdeel uit van onze transformatie,” vertelt topman Bart Van den Meersche van de bedrijfsafdeling. Hun noden liggen vrij dicht bij het consumentenaanbod. Het gaat immers vooral om zelfstandigen. Hoeveel bedrijven er nu precies naar de consumentenafdeling worden overgeheveld, is niet meteen duidelijk maar het gaat wel om een gezamenlijke omzet van zo’n 600 miljoen euro.
“We zullen ons nu sterker toeleggen op het middensegment waar we meer mensen zullen inzetten en ook meer zullen investeren.” Er wordt ook werk gemaakt van een vereenvoudigd producten- en dienstenaanbod voor dit marktsegment.
Proximus wordt ook voor de corporate markt de nieuwe naam van Belgacom. Maandag krijgen bedrijven daarover meer uitleg. Vandaag mochten ceo Dominique Leroy en Philip Vandervoort vooral de impact voor de consumenten verduidelijken. De meeste details waren reeds gekend.
Uiteindelijk zal de hele rebrandingoperatie dit jaar zo’n 20 miljoen euro kosten. Dit weekend zal de website van Belgacom even plat liggen omdat alle 700 pagina’s vervangen worden door het Proximus logo. Op maandag worden ook 50 iPhones 6 gratis verdeeld onder de aanwezigen in enkele geselecteerde Belgacomwinkels. Proximus heeft alvast in totaal 25 paletten van de iPhone 6 klaar liggen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier