Salesforce.com neemt Model Metrics over
Met de overname van het consultancybedrijf Model Metrics moet Salesforce.com zijn klanten en partner beter kunnen ondersteunen.
Met de overname van het consultancybedrijf Model Metrics moet Salesforce.com zijn klanten en partner beter kunnen ondersteunen.
Model Metrics, opgericht in 2003, is een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in diensten en advies rond mobile en de cloud. Het bedrijf was er snel bij om het belang te zien van mobiele en sociale technologie en ging zich daarom al vroeg focussen op de strategische ontwikkeling en inzetbaarheid van dergelijke applicaties. Model Metrics bedient ruim 500 klanten.
Salesforce.com ziet in de aankoop van de firma een kans om zijn ecosysteem van klanten en partners beter te bedienen. De overname volgt op die van RightNow Technologies door Oracle, ook een bedrijf dat zich bezighoudt met diensten rond social crm. Een overnameprijs werd niet meegedeeld. De deal zou eind januari van volgend jaar moeten worden afgerond.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier