Samsung in zee met Yahoo voor interactieve tv
Yahoo’s Broadcast Interactivity-platform wordt geïntegreerd in de Smart TV’s van Samsung. Daardoor kunnen televisiekijkers straks in real-time aanvullende content verkrijgen bij tv-programma’s of commercials.
Yahoo’s Broadcast Interactivity-platform wordt geïntegreerd in de Smart TV’s van Samsung. Daardoor kunnen televisiekijkers straks in real-time aanvullende content verkrijgen bij tv-programma’s of commercials.
Samsung en Yahoo willen entertainment en informatie hand in hand doen gaan. Dankzij hun samenwerking kunnen bezitters van een Samsung Smart TV content raadplegen die gerelateerd is aan de programma’s of reclames die ze bekijken, in de vorm van subtiele pop-ups op het scherm. Yahoo brengt ook interactieve games, extra inzichten in bepaalde tv-shows en allerhande trivia naar Samsungs slimme televisietoestellen.
Bovendien creëren Samsung en Yahoo met dit partnerschap naar eigen zeggen nieuwe vormen van adverteren. Ze maken de traditionele reclameblokken van 30 seconden interactiever. Adverteerders zouden hun kijkers op die manier onmiddellijk kunnen doen overgaan tot bijvoorbeeld het downloaden van apps of andere digitale media, het benutten van kortingsbonnen, het bestellen van samples of het lezen van productrecensies.
Yahoo’s Broadcast Interactivity wordt geïmplementeerd in de nieuwste 2012 Smart TV’s van Samsung, en in toekomstige modellen. Voorlopig heeft deze samenwerking enkel betrekking op de Amerikaanse markt. Showtime Networks en National Geographic hebben alvast hun medewerking bevestigd.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier