SAP gooit miljoenen in databasestrijd
SAP werpt alles samen een kleine 500 miljoen dollar in de strijd om de databasemarkt. Zowel een voordelig consultingaanbod rond het databaseplatform Hana als een investeringsfonds voor Hana-compatibele applicaties moeten de Oracle-dominantie breken. “SAP is een databasebedrijf”, roept de firma in The Wall Street Journal. Het Duitse softwarebedrijf nam in 2010 Sybase over en lanceerde onlangs zijn databaseproduct Hana, om zo een groter deel van de databasekoek op te slokken. Die markt is goed voor zowat 22,5 miljard dollar per jaar. SAP gaat Hana nu volop pushen naar bedrijfsklanten. Enerzijds voorziet 337 miljoen dollar aan ‘incentives’ voor klanten.
SAP werpt alles samen een kleine 500 miljoen dollar in de strijd om de databasemarkt. Zowel een voordelig consultingaanbod rond het databaseplatform Hana als een investeringsfonds voor Hana-compatibele applicaties moeten de Oracle-dominantie breken.
“SAP is een databasebedrijf”, roept SAP in The Wall Street Journal. Het Duitse softwarebedrijf nam in 2010 Sybase over en lanceerde onlangs zijn databaseproduct Hana, om zo een groter deel van de databasekoek op te slokken. Die markt is goed voor zowat 22,5 miljard dollar per jaar.
SAP gaat Hana nu volop pushen naar bedrijfsklanten. Enerzijds voorziet 337 miljoen dollar aan ‘incentives’ voor klanten. SAP zal een deel van de consultancykosten van klanten betalen die overstappen van hun oude databaseproduct naar Hana. Nog eens 155 miljoen dollar wordt uitgetrokken voor een investeringsfonds dat de ontwikkeling van Hana-compatibele applicaties moet aanzwengelen. Dat laatste moet vooral dienen als vertrouwenwekkend signaal voor vroege beslissers.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier