SAP nog steeds het meest waardevolle Duitse merk
SAP is het meest waardevolste Duitse merk. Met een merkwaarde van 46,4 miljard euro leidt het softwarebedrijf uit Walldorf de ranglijst BrandZ Deutschland.
De ranglijst wordt jaarlijks samengesteld door adviesbureau Kantar en de reclamebedrijf WPP. Op de tweede plaats staat Deutsche Telekom (40,8 miljard euro merkwaarde), op de derde plaats Mercedes-Benz (20,1 miljard euro). BMW prijkt op plek vier, gevolgd door Adidas, DHL, Aldi, Siemens, Bosch en Allianz.
SAP heeft zichzelf gereorganiseerd en wil zich meer ontwikkelen naar een cloudapplicatie- en servicesbedrijf. Afgelopen boekjaar steeg de omzet met 12 procent naar 27,55 miljard euro. De nettowinst daalde met 17 procent tot 3,4 miljard euro, vooral vanwege de kosten rond de herstructurering.
In samenwerking met Dutch IT Channel
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier