SAP wil de taal van de business spreken
Tegen 2015 wil het bedrijf 1 miljard gebruikers tellen.
SAP viert zijn 20ste jaar aanwezigheid in ons land. Het bedrijf wil een minder technologisch discours hanteren en meer focussen op de business van de klant en de toegevoegde waarde. Tegen 2015 wil het bedrijf 1 miljard gebruikers tellen.
SAP heeft altijd gesurfd op de grote golven van de ict-wereld, zoals de mainframe, de client-server-omgeving, het web en tegenwoordig de cloud. Daarom stelt SAP zijn ‘on-demand, on-premise en on-device’-strategie via dewelke de softwarespecialist tegen 2015 een miljard gebruikers wil bereiken.
De idee is om een soort app store te creëren die toegankelijk is via elk mobiel apparaat (de iPad is het perfecte voorbeeld) en die de mogelijkheid biedt om een mobiele applicatie in rechtstreekse verbinding te gebruiken met de back-officesystemen van het bedrijf. SAP gebruikt het voorbeeld van een app voor ongevallen, waarmee mensen de vaststelling ter plaatse kunnen invullen en rechtstreeks naar het ict-systeem van de verzekeringsmaatschappij kunnen sturen. Of van een financieel controleur die zijn mobiel apparaat kan gebruiken om onkostennota’s te controleren en in het systeem te in te voeren.
Overigens wil SAP meer mikken op (zeer) kleine bedrijven met zijn Business ByDesign-aanbod, zelfs als we daarvoor tot 2012 moeten wachten in ons land. Nog in België wil het softwarebedrijf zijn partnerprogramma herschikken. Het zoekt meer integratoren of VAR’s (value added resellers).
Het concept van de SAP Lounge verdwijnt en wordt vervangen door een ‘Value Circle’, waar SAP meer businessverantwoordelijken (met name cfo’s) wil uitnodigen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier