‘Selfie’ wordt sitcom
Er is een pilootaflevering van ‘Selfie’ op komst, een sitcom over een meisje dat geobsedeerd is door sociale media.
Emily Kapnek, schrijfster van de Amerikaanse tv-serie ‘Suburgatory’, gaat voor het Amerikaanse televisienetwerk ABC een pilootaflevering maken van ‘Selfie’, een sitcom die het Engelse én Nederlandse Woord van het Jaar eert.
De reeks zal volgens de makers gaan over een meisje van boven de twintig dat geobsedeerd is door zichzelf én door sociale media – ze krijgt liever virtuele ‘likes’ dan echte liefde. Nadat ze te maken krijgt met een zeer vernederde en bovendien publiekelijke relatiebreuk, wordt ze het onderwerp van een virale video die haar meer sociale mediavolgers oplevert dan dat ze zich ooit had kunnen inbeelden – maar dan wel om de verkeerde redenen. Het meisje roept de hulp in van de marketingspecialist van haar bedrijf om af te geraken van haar negatieve imago.
‘The Social Network’, David Finchers film over Facebook uit 2012, werd goed onthaald, maar tv-series met sociale media als onderwerp zijn zeker geen garantie tot succes. Eerder werd de sitcom ‘$#*! My Dad Says’, gebaseerd op het gelijknamige boek en Twitteraccount, na amper één seizoen door CBS afgevoerd. Toch staat er momenteel nog een sociale mediaserie op stapel: de productiemaatschappij achter ‘Mad Men’ gaat het boek van New York Times-columnist Nick Bilton over de dramatische beginperiode van Twitter naar het kleine scherm brengen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier