Selligent mag genieten van een verdiende vakantie
De Belgische crm-softwareontwikkelaar Selligent boekte in het eerste semester een operationele rentabiliteit – voor het eerst in zijn bestaan! – van 10 procent. Daarnaast verdubbelde de verkoop van zijn licenties.
Het crm-bedrijf, dat in Gosselies gevestigd is, sluit de eerste jaarhelft af met een operationeel resultaat van 540.000 euro, dit is meer dan 10 procent van het omzetcijfer in diezelfde periode. De omzet, die met 35 procent vooruit ging, zit in stijgende lijn dankzij de groei van de licentieverkoop van liefst 97 procent.Een paar jaar geleden nog maakte het bedrijf een moeilijke periode mee. Dit had te maken met een problematische migratie naar een nieuwe softwarearchitectuur en met een dalende crm-markt. CEO André Lejeune had het destijds over een “alles of niets” strategie om de moeilijkheden te overwinnen, en lijkt vandaag in zijn opzet geslaagd. Het bedrijf legt de beste resultaten neer sinds de oprichting tien jaar geleden.”Deze uitzonderlijke groei is het resultaat van onze nieuwe suite Selligent X@, en van een goede samenwerking met onze integratiepartners”, licht Lejeune toe.De groei van Selligent is met name te danken aan nieuwe projecten in Frankrijk, bij klanten als AG2R en Bouygues Construction. Selligent positioneert zich voortaan overigens als een ‘Frans-Belgisch’ bedrijf.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier