Serco haalt Europees callcentercontract binnen
De Belgische poot van het Britse dienstenbedrijf Serco heeft het Europese raamcontract voor de levering van callcenterdiensten binnengehaald.
De Belgische poot van het Britse dienstenbedrijf Serco heeft het Europese raamcontract voor de levering van callcenterdiensten binnengehaald.
Het contract behelst de inschakeling van callcenteroperatoren in het Europese callcenter Infotel, dat in de Wetstraat in Brussel gevestigd is (met een ‘noodcallcenter’ in de Jozef II-straat). Dat callcenter behandelt de inkomende telefoontjes die binnenkomen op het algemene nummer voor de Europese instellingen, informatieaanvragen, faxen en e-mails. Jaarlijks gaat het naar schatting om zowat 210.000 telefoontjes op de gewone werkdagen.
Sinds 2008 zijn daar 26 mensen van het Waals-Brabantse ACOServices, dat samenwerkt met Siemens Enterprise Communications, aan de slag, naast 3 Europese ambtenaren. Ze werken er op een Siemens-Altitude-oplossing (‘I_Call’). Het raamcontract dat zij toen in de wacht sleepten was goed voor ruim 10 miljoen euro.
Dat raamcontract is nu, voor de komende 4 jaar, binnengehaald door het Britse Serco. Dat bedrijf is geen onbekende bij de Europese instellingen, aangezien het sinds 2009 onder meer ook al de servicedesk voor de Europese Commissie en de Raad van de Europese Unie verzorgt. Serco krijgt voor deze nieuwe aanbesteding een geraamde 3,29 miljoen euro per jaar.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier