ServiceNow maakt een sharing-gemeenschap
Met Share stelt de specialist in IT Service Management aan klanten en partners voor om ontwikkelingen en toepassingen te delen.
Met Share stelt de specialist in IT Service Management aan klanten en partners voor om ontwikkelingen en toepassingen te delen.
ServiceNow werd in 2004 opgericht en is vandaag een van de marktleiders in ITSM (IT Service Management) in de cloud. “Wij positioneren ons als de ERP van informatica,” legt ceo Frank Slootman uit, die er meteen aan toevoegt dat zijn bedrijf de ambitie heeft om ook naar afdelingen buiten de IT uit te breiden, met in het bijzonder HR of finance. Tegelijk beperkt de onderneming zich niet tot het beheren van incidenten, wijzigingen en verzoeken. Het wil een catalogus van diensten waar gebruikers zichzelf kunnen bedienen via een portaal.
Ter gelegenheid van de gebruikersconferentie Knowledge2014, die bijna zevenduizend deelnemers verzamelde, kondigt het bedrijf daarom Share aan. Een portaal waar partners en klanten toepassingen en developerscontent kunnen delen. Momenteel zijn er al zo’n driehonderd toepassingen beschikbaar in de gemeenschap van ServiceNow. Een verkoopsportaal voor applicaties is vandaag nog niet aan de orde, maar een dergelijk aanbod wordt wel bekeken.
ServiceNow wordt, zoals we eerder al schreven in de papieren versie van Data News, door Gartner omschreven als een specialist in IT Service Support Management. Dit met de mogelijkheid om te evolueren naar Enterprise Service Management, waarbij het concurrentie zou zijn voor bedrijven als BMC (RemedyForce) en HP (Service Anywhere), maar ook CA Technology en IBM. Kleinere spelers zijn onder meer Cherwell Software, Calao, Axios Systems en FrontRange.
“In zeventig procent van de gevallen, vervangen we software uit het Soviettijdperk, of zelfgemaakte oplossingen,” besluit Frank Slootman
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier