Siemens en ACOservices rijven Europese callcenterdeal binnen

Siemens Enterprise Communications en het Waals-Brabantse ACOServices hebben een miljoenenaanbesteding in de wacht gesleept bij de Europese Commissie voor de levering van callcenterdiensten.

Siemens Enterprise Communications en het Waals-Brabantse ACOServices hebben een miljoenenaanbesteding in de wacht gesleept bij de Europese Commissie voor de levering van callcenterdiensten.

Het directoraat-generaal Informatica van de Europese Commissie schreef vorig jaar een aanbesteding voor een raamcontract uit voor dienstverlening voor het eigen callcenter, Infotel. Dat is opgezet om te kunnen antwoorden op alle vragen van de Europese burgers, zowel via telefoon, als via e-mail of fax. De opdracht heeft een geraamde waarde van 10,4 miljoen euro over 4 jaar. De Commissie schat dat het gaat over 57.750 normale werkuren, 260 uren op zaterdag en 260 uren op officiële feestdagen.

Een consortium van Siemens Enterprise Communications en ACOServices, een it-dienstenbedrijfje uit Louvain-la-Neuve, haalde de opdracht binnen. ACOServices zal zich bezighouden met de selectie van gespecialiseerde callcenteragents. Siemens Enterprise Communications is verantwoordelijk voor het beheer van de contracten, de monitoring van de service level agreements (SLA’s) en de motivatie van de operatoren (wat ook onderzoeken naar klantentevredenheid inhoudt). De callcenteragents gebruiken Siemens ip-telefoons en een oplossing van Altitude die draait op een Siemens HiPath-platform. Ook de integratie was namelijk in handen van Siemens Enterprise Communications.

Begin februari won het consortium European Service Network, met de contractanten Ring Ring en The Phone Co-op al een aanbesteding voor de ontwikkeling en het onderhoud van het Europe Direct Contact Centre in Brussel. Die deal was goed voor een geraamde waarde van 25 miljoen euro.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content