Sizable meest veelbelovende start-up van België
Tijdens de derde editie van KBC’s ‘Entrepreneurial Summit’ sleepte Sizable de publieksprijs voor ‘Belgium’s Most Promising Start-up’ in de wacht.
De circa 1.000 bezoekers van de Entrepreneurial Summit ontvingen elk een bedrag van 10.000 ‘Boleuro’s’. Daarmee konden zij fictieve aandelen kopen van de 42 start-up-finalisten. De onderneming die de meeste investeerders voor zich kon winnen, ging met de award naar huis.
De Merchtemse start-up Sizable wist de aanwezige bezoekers te overtuigen met haar “onzichtbare” onderhemden, vervaardigd uit ecologische materialen zoals bamboe. Het kaapte de hoofdprijs van 30.000 euro weg, waarvan 10.000 euro cash. De award omvat daarnaast onder meer een coworking space bij Start it @kbc, een FLUO-pakket van Telenet en een gratis crowdfundingcampagne. “Aangezien we een productiebedrijf zijn, gaan we de som veelal gebruiken om nieuwe producten te financieren”, zegt Sizable-ceo Kevin Verbesselt. “Daarnaast gaan we vooral inzetten op marketing, ook omdat onze campagne nu live staat.”
Op de tweede plaats strandde Nohau, een innovatieve selectietool, gevolgd op de derde plaats door Kodibox, een start-up die milieuvriendelijke verhuisdozen verhuurt. Ook Fit 20 (vierde plaats) en Guide2Property (vijfde plaats) vielen in de prijzen.
Met haar jaarlijkse Entrepreneurial Summit wil KBC jonge starters een hart onder de riem steken door hen in contact te brengen met potentiële investeerders en crowdfunders. Daarnaast wil het mogelijke investeerders kennis laten verwerven over het investeren in start-ups, middels ervaringen van risicokapitaalverstrekkers.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier