Smartwatch wordt luxueuzer dankzij metalen Pebble Steel

© Pebble
Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

De kunststof van de vorige Pebble-smartwatch moet plaats ruimen voor een metalen uitvoering. De Pebble Steel beschikt verder over geavanceerder glas en is waterdicht.

Pebble heeft een nieuwe smartwatch gepresenteerd op de CES-beurs in Las Vegas: de Pebble Steel.

Aan de binnenkant is deze versie hetzelfde als de vorige: het gadget heeft een eInk-scherm, kan via Bluetooth communiceren met een iPhone en je kunt er notificaties op laten verschijnen of apps mee besturen. De buitenkant is wél veranderd: de uitvoering is van metaal in plaats van kunststof, het schermglas is geavanceerder (Gorilla Glass) en het horloge is nu ook waterdicht.

Het model van kunststof blijft te koop voor 150 dollar, de luxueuzere metalen versie kost 100 dollar meer. De Pebble Steel (te verkrijgen in zowel een zwarte als een zilver blinkende uitvoering) is internationaal leverbaar vanaf 28 januari.

Pebble kondigde in Las Vegas ook samenwerkingen met app-bedrijven als Foursquare en Yelp aan.

Wearables van Sony en LG

Er werden nog meerdere draagbare gadgets voorgesteld in Las Vegas. Met de SmartBand lanceerde Sony een waterdicht armbandje dat je dagelijkse activiteiten, je slaappatronen en je sociaal gedrag op de voet volgt. En LG zette zijn eerste stappen in de wearables-markt met de Lifeband Touch van LG, eveneens een polsaccessoire dat je fitheid controleert, en dat je via Bluetooth aan de LG Fitness-app voor smartphones kunt koppelen. Er wordt ook nog een paar oortjes bijgevoegd dat je hartslag registreert.

Ook Intel presenteerde in Las Vegas een serie wearables, naast een minicomputer met de omvang van een SD-kaart.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content