Sociale netwerksite MySpace steekt in een nieuw kleedje
MySpace, het sociale netwerk dat midden de jaren 2000 vooral gericht was op muziek, heeft in alle stilte zijn vernieuwde website gelanceerd.
MySpace, het sociale netwerk dat midden de jaren 2000 vooral gericht was op muziek, heeft in alle stilte zijn vernieuwde website gelanceerd.
Na een proefperiode van een half jaar, steekt MySpace in een nieuw jasje. De website – die medio de jaren 2000 de basis legde voor social networking, maar daarna met de opkomst van Facebook een stille dood stierf – is vooral qua uiterlijk radicaal veranderd. Het minimalistische design knipoogt een beetje naar de huisstijlen van Windows 8 en Pinterest.
Qua concept ziet MySpace er nog ongeveer hetzelfde uit. De nadruk lijkt nog steeds te liggen op muziek – en op dit moment niet toevallig op de nieuwe single van Justin Timberlake, mede-investeerder van het nieuwe MySpace. De site springt dus niet op de kar van streaming, zoals Spotify en Deezer. Of dat goed zal uitpakken voor hen, valt nog af te wachten.
De veranderde website is toegankelijk via new.myspace.com. De oude versie (myspace.com) is trouwens ook nog steeds beschikbaar, maar wellicht niet meer voor lang.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier