Sophos, ‘security made easy’ voor middelgrote bedrijven
De Britse securityspecialist Sophos mikt na een herbronning en beursgang voluit op de markt van middelgrote bedrijven met makkelijk beheerbare ‘enterprise’-kwaliteit producten, uitsluitend indirect verdeeld.
Het bedrijf uit de buurt van Oxford rekent hiervoor op een portfolio van eigen end-point (inclusief mobiele toestellen) en netwerk securityproducten (inclusief een ‘next generation’ firewall en Unified Threat Management/UTM-aanbod).
Nieuw is ‘Sophos Central’, voor een geïntegreerd beheer van die producten en meer inzicht in security problemen, ook voor een bedrijf zonder security experten. Hiervoor wordt onder meer een beroep gedaan op clouddiensten, terwijl op termijn Sophos Central ook open zal staan voor security producten van derden (via gepubliceerde api’s), naast de ontwikkeling van (real time) analytics faciliteiten, aldus cto Joe Levy.
Indirecte verdeling
Met een beursgang na 30 jaar, kent Sophos hernieuwd een stevige groei, die ceo Kris Hagerman toeschrijft aan de “focus op security, voor middelgrote bedrijven, en uitsluitend een indirecte verdeling.”
Wereldwijd heeft Sophos meer dan 20.000 partners, voor wie naast verkoop van producten, ook het bieden van advies- en beheerdiensten aan hun klanten een groeiende opportuniteit biedt.
Hagerman ziet op korte termijn kansen op een verdubbeling van de omzet tot ca. 1 miljard dollar, met voorspelbare inkomsten dankzij een meerderheid aan langlopende ‘subscription’ contracten.
Wat de Brexit betreft, ziet Hagerman geen problemen, omdat de securitymarkt nog stevig groeit, terwijl het bedrijf nu al wereldwijd actief is, met meer dan 220.000 klanten, en 40 kantoren.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier