Soulco investeert in digital signage
Soulco wil met digital signage oplossingen uitpakken in landen zoals Dubai en investeert 400.000 euro in Centomedia uit Geel, dat ook 50.000 euro investeert in een kapitaalsverhoging.
Soulco – het bedrijf uit Tessenderlo van de ex-topman van Siemens Tony Verbeke – dat telecomdiensten en infrastructuur aanbiedt in Afrika en het Midden-Oosten, kondigde eerder in Data News reeds aan dat het uitkijkt naar een overname in de sector van digital signage. Met de investering verwerft het nu 44 procent in Centomedia met een optie op 51 procent.
Centomedia werd in 2008 opgericht door Rudi Dierckx die zijn strepen verdiende met lokale radio’s en televisie. Het heeft vandaag een 6.000 tal schermen draaien op de oplossing die gebaseerd is op de technologie van het West-Vlaamse dZine. “Meer dan 100 bedrijven maken gebruik van Centoview,” vertelt Dierckx. Het gaat onder andere om Sibelco, Spar, KBC, Base, KU Leuven, Opel België, Umicore en UCB. Centomedia telt bijna 15 medewerkers en staat voor een omzet van 2 miljoen euro.
Soulco is eveneens in 2008 opgericht en draaide vorig jaar een omzet van 15 miljoen euro. Met digital signage wil Tony Verbeke nieuwe markten aanspreken.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier