Spin-off van BTR Services lanceert crowdfunding-campagne
Paperless-Office – een tweede spin-off van BTR Services – lanceert een crowdfunding-campagne op MyMicroInvest. Samen met geld van privé-financiers én het personeel van BTR, mikt de start-up op een eerste kapitaalsronde van 2 miljoen euro.
Paperless-Office doet exact wat de naam van de start-up doet vermoeden: zorgen voor digitale workflows in een bedrijf. Noem het dus een soort van basis ERP-pakket voor voornamelijk kmo’s dat volledig in de cloud (Microsoft Azure) draait. Een modulair pakket om volledig te zijn, dat zich via één interface laat bedienen en dat standaard connectoren biedt naar banken toe, en naar boekhoudsoftware en sociale secretariaten. De bedoeling is om allerlei soorten communicatie op papier te vervangen door een digitale flow. Voor elk type communicatie bestaat een aparte module – of zullen nog modules ontwikkeld worden. Denk dan aan contracten, projectnota’s, timesheets, offertes en facturen.
“Onze eerste module werd door het Microsoft Innovation Center getest. Het idee voor een apart bedrijf is dan beginnen te rijpen waarna we een volledig framework uittekenden”, vertelt Luc Vandergoten.
Interesse vanuit personeel
Al vrij snel kwam de vraag vanuit het personeel om mee te kunnen investeren in Paperless-Office zoals de spin-off gedoopt is. “MyMicroInvest leek daar een goed platform voor”, zegt Vandergoten. Sinds maandag kan het personeel ook effectief intekenen, vanaf donderdag is het aan het grote publiek om mee te participeren. Samen met grote investeerders mikt Paperless-Office op een totale ophaalronde van 2 miljoen euro.
Ceo is Tom Asselberghs die zijn achtergrond bij onder andere Isabel en ZoomIt zeker kan inzetten. “We mikken vooral op kmo’s die een of enkele pijnpunten hebben, bijvoorbeeld rond tijdsregistratie, personeelsbeheer of onkostennota’s”, vertelt Asselberghs. “Ze stappen dan bij ons in voor één module, waarna ze eventueel ook andere papieren processen beetje bij beetje kunnen digitaliseren”, klinkt het.
Enterprise stakeholders management
Paperless-Office navigeert zowat tussen de traditionele crm- en erp-leveranciers, boekhoudsoftware en zelfs BI-pakketten. “Heel wat kmo’s krijgen misschien 5 à 10 brieven per dag. Daar heb je geen grote pakketten voor nodig. Een dure BI-oplossing voor dashboarding is voor kmo’s dikwijls ook overkill”, weet Vandergoten.
“We willen geen specialist in een van onze modules worden, maar vooral breed gaan, voor het grote kmo-segment. We noemen het zelf ‘enterprise stakeholders management'”, aldus de ceo.
Voor het financiële plaatje zocht Paperless-Office advies bij FIBIZ. De 2 miljoen die het bedrijf wil ophalen moet dienen om de oplossing nog verder door te ontwikkelen in de komende twee jaar en om het bedrijf geografisch uit te breiden. In eerste instantie wil Paperless-Office de nationale markt bedienen, nadien onze buurlanden en op termijn de Europese grenzen. Het is overigens al de tweede spin-off van BTR Services na Connective, het vroegere LetterGen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier