“Tablet-buzz sterft dit jaar nog stille dood”
De hype rond tablets als de iPad zal dit jaar nog uitdoven, roept een eenzame analist.
De hype rond tablets als de iPad zal dit jaar nog uitdoven, roept een eenzame analist.
Vernon Essi, een analist bij Needham & Co, doet zijn opmerkelijke uitspraken op de website van EETimes. “Er is heel wat enthousiasme geweest over de tabletcategorie met de introductie van de Apple iPad en de daarmee samenhangende strijd tussen de e-books. Er wordt volop gespeculeerd over de kannibalisatie van de notebookmarkt door tablets en daar zou een grond van waarheid in kunnen zitten. Maar over het algemeen neigen de toplui die enig gewicht in de schaal kunnen werpen over deze kwestie veelal naar een nogal vaag tijdsschema, waarbij vooral verwezen wordt naar het feit dat de markt nog piepjong is.”
Essi wordt zelfs even scherp. Volgens hem wordt de iPad vooral in het investeerderswereldje te pas en te onpas bovengehaald, gewoon om zich als technologiekenners te profileren. “Die verwaandheid creëert het geloof dat de man in de straat ernaar snakt om verlost te worden van hun onhandige notebook.”
Essi vormt zo één van de eerste echt ‘dissidente’ stemmen die er van uit gaan dat de tablet snel – dit jaar nog – op de achtergrond zal verdwijnen, ten voordele van infotainmentsystemen in auto’s. Daar zit volgens hem de grootste groei. We zijn benieuwd…
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier