Taiwan onder eigen merknaam
Taiwanese bedrijven brengen met groeiend succes producten onder eigen merknaam op de markt.
Taiwanese bedrijven brengen met groeiend succes producten onder eigen merknaam op de markt, blijkt op CeBIT.
De jaarlijkse persvoorstelling van Taitra (de Taiwanese dienst voor buitenlandse handel) op CeBIT benadrukte het succes van Taiwanese bedrijven met producten onder eigen merknaam. In de voorbije jaren hebben ze inspanningen geleverd om door marketing en innovatief design boven lage marge onderaannemingscontracten uit te stijgen. In 2010 steeg de omzet van de Taiwanese computer- en periferie-industrie tot 157 miljard dollar (+16% ten opzichte van 2009). De producenten van halfgeleiderproducten zagen hun omzet stijgen tot 45 miljard dollar (+28%).
Op het persevent stelde onder meer muisproducent Genius een ‘ringmuis’ (voor op de vinger) en een toetsenbord voor de iPad voor, evenals Asus een hybride tablet/netbook en MSI zowel een Android en een Windows 7-tablet voor.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier