Hey! Telecom verstopt abonnement waarmee het DIGI counterde, Testaankoop dient klacht in

© Getty Images

Hey! Telecom, het lowcostmerk van telecomprovider Orange België, neemt gas terug in de concurrentiestrijd met nieuwkomer DIGI België. De provider heeft zijn goedkoopste abonnement van 5 euro, een reactie op de komst van DIGI, verstopt op zijn website.

De komst van DIGI naar België leidde in december tot nervositeit op de telecommarkt. De nieuwkomer lanceerde een abonnement van 5 euro per maand voor onbeperkt mobiel bellen en sms’en en 15 GB data. Orange reageerde het agressiefst door via zijn dochtermerk Hey! Telecom hetzelfde aan te bieden, bovendien – in tegenstelling tot DIGI – met 5G-connectie.

In de eerste maanden leek DIGI geen grote verschuivingen teweeg te brengen. Marktleider Proximus zei dat het aantal overlopers na de lancering snel afnam. Ook Orange zag naar eigen zeggen geen zware impact.

De voorbije weken nam Orange in zijn tegenoffensief zelfs gas terug. Het aanbod van Hey! van 5 euro lijkt van de website verdwenen en op de homepagina is nu sprake van mobiele abonnementen ‘vanaf 9 euro per maand’. Enkel heel aandachtige consumenten die helemaal naar onder scrollen en de rubriek ‘veelgestelde vragen’ doornemen, komen te weten dat het abonnement van 5 euro nog bestaat.

Orange zegt dat het design van de website wordt veranderd ‘om de keuze voor onze klanten duidelijker te maken’. Die aanpassing zou binnenkort online moeten gaan, klinkt het.

Consumentenorganisatie Testaankoop vindt de communicatie misleidend en heeft een klacht ingediend bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), een zelfregulerend orgaan van de Belgische reclamesector.

Partner Content