IT-storing ING grotendeels voorbij
De storing die ING in de loop van zondag trof hield ook maandag nog aan. De app was deels onbruikbaar door een ‘technische storing’ en geld opnemen of storten bij geldautomaten van de bank was een tijdlang onmogelijk. Op woensdag waren de meeste diensten weer beschikbaar.
Het technisch probleem is ontstaan nadat in de nacht van zaterdag op zondag geplande IT-onderhoudswerken zijn uitgevoerd, meldt ING België in een verklaring. Sindsdien was het niet mogelijk om banktransacties uit te voeren via de ING Bank-app en ING HomeBank, geld op te nemen of te storten bij ING-geldautomaten en geld te storten op ING-rekeningen bij Batopin CASH-punten.
Sommige diensten niet getroffen
Het was wel nog mogelijk om te betalen met de debet- en kredietkaarten van ING. Ook konden klanten nog geld afhalen bij Batopin CASH-punten en andere geldautomaten van derden, en ook betalingen uitvoeren met Google Pay en Apple Pay.
Updates:
• Maandag 25/3, 13u01: De ING-app is weer ‘beschikbaar’ met enkele beperkingen. Zo is het saldo van rekeningen mogelijk nog niet up-to-date en ontbreekt de transactiegeschiedenis.
• Dinsdag 26/3, 09u05: De ING-app en HomeBank-toepassingen zijn volgens de bank weer volledig functioneel.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier