Telenet besteedt e-servicesdivisie uit aan Cegeka
Telecomreus Telenet heeft zijn e-servicesafdeling uitbesteed aan Cegeka. Die divisie staat in voor zowat 150 projecten (websites, -campagnes en -toepassingen ) van Telenet , typisch met een korte doorlooptijd.
Telecomreus Telenet heeft zijn e-servicesafdeling uitbesteed aan Cegeka. Die divisie staat in voor zowat 150 projecten (websites, -campagnes en -toepassingen ) van Telenet , typisch met een korte doorlooptijd.
De e-servicespoot is vandaag een team van 40 à 50 externe contracters, onder meer Java-, PHP- en Drupal-specialisten. “We zochten naar één partij die al die projecten voor ons zou kunnen beheren”, vertelt ons Geert Van Hove, cio bij Telenet. “Het doel was meer kwaliteit en vooral meer efficiëntie: een hogere ‘first time right’, zoals dat heet. Op termijn zal die efficiëntie ook zorgen voor een kostenverlaging.” Telenet selecteerde uiteindelijk Cegeka voor de deal. “Ze konden ons bekoren met hun ervaring, hun ‘agile’-methodiek en hun projectaanpak. Bovendien heeft het bedrijf zowel in zijn project- als supportorganisatie goede technische mensen zitten.”
Het zou gaan over een driejarig contract dat oploopt tot zo’n 10 miljoen euro. Een aanzienlijke deal dus voor het Limburgse it-dienstenbedrijf. “Sinds de overname van Digipoint vorig jaar zetten we in het webdomein belangrijke stappen”, bevestigt Christophe Neut, die Cegeka Vlaanderen leidt. “Dit is daarin ons grootste contract tot dusver.” Cegeka heeft onder meer Bridgestone, Q8, BDO en QPark als webklanten in huis. Voorlopig omvat het contract enkel de genoemde softwareprojecten, maar Geert Van Hove geeft wel aan dat Telenet in de toekomst misschien zou kunnen profiteren van het bredere dienstenaanbod dat Cegeka in huis heeft. Een frase die Neut hoogstwaarschijnlijk goed in zijn oren geknoopt heeft…
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier