Tot 450 miljoen euro ict-besparingen na overname ABN Amro

Op technologisch vlak moet de overname van ABN Amro door het trio Fortis-Royal Bank of Scotland-Santander 400 tot 450 miljoen euro besparen. Dat zegt Fortis-baas Jean-Paul Votron aan het VBO-magazine Forward. Het koperstrio denkt onder meer aan een gemeenschappelijk technologisch platform.

Op technologisch vlak moet de overname van ABN Amro door het trio Fortis-Royal Bank of Scotland-Santander 400 tot 450 miljoen euro besparen. Dat zegt Fortis-baas Jean-Paul Votron aan het VBO-magazine Forward. Het koperstrio denkt onder meer aan een gemeenschappelijk technologisch platform.

Ondernemersorganisatie VBO heeft een [voorpublicatie] op z’n website geplaatst van een groot interview van onze collega’s van het maandblad Forward met Fortis-ceo Jean-Paul Votron. Hij zegt daarin 400 tot 450 miljoen te willen besparen op vlak van technologie, na de overname van de Nederlandse bank ABN Amro. Dat op een totale geschatte som van synergieën van 1,3 miljard euro.

Votron zegt dat het bankentrio nadenkt over een gemeenschappelijk technologisch platform. “Wij analyseren momenteel wat de beste rechtsvorm is voor ons gemeenschappelijk technologisch platform, in het bijzonder op het vlak van transaction banking. Wij hebben nu de mogelijkheden om een unieke technologische ‘fabriek’ op te richten. Hoe verder we zullen gaan, hoe meer kansen zich zullen aandienen.”

“Het hele technologische gedeelte is in handen van het integratiecomité onder leiding van Karel De Boeck”, klinkt het verder. “Wij hebben ook een nieuw directiecomité waarin wij Alain Deschênes verwelkomen, een Canadees die verantwoordelijk is voor ‘verrichtingen en technologie’, en ook Camille Fohl, een Luxemburger, die de hele retailtak zal leiden. Technologie speelt een cruciale rol in het welslagen van dit project. In die zin heb ik dan ook mijn uitvoerend comité aangepast.”

Morgen leest u in Data News en op deze website meer over de plannen met de ict van ABN Amro.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content