Twee dagen e-mailproblemen voor kmo-klanten Mobistar
De problemen met de e-mail bij een rist bedrijfsklanten van Mobistar zijn pas morgenmiddag (donderdag) van de baan.
De problemen met de e-mail bij een rist bedrijfsklanten van Mobistar zijn pas morgenmiddag (donderdag) van de baan.
Sinds gisterenmiddag zit een deel van de klanten van Mobistar Enterprise Services (het vroegere Versatel) zonder e-mail. Maar het probleem is eindelijk gedetecteerd. “Op onze server hebben we data gevonden die corrupt zijn”, vertelt ons Mobistar-woorvoerster Patti Verdoodt. “Daardoor moeten we de database helemaal herstellen. Dat wordt nu klant per klant in orde gebracht. Tegen morgenmiddag zou dat proces volledig moeten zijn afgerond.” Dat betekent dat het probleem twee dagen zal geduurd hebben.
Over hoeveel klanten het gaat, wil Mobistar niet kwijt. “Maar het gaat vooral over kmo- en soho-klanten (small office, home office)”, aldus Verdoodt. Dat die het twee dagen zonder e-mail moeten doen, is geen lachertje. Op de vraag of er daarom schadevergoedingen zullen volgen, antwoordt Verdoodt voorzichtig. “Ik kan me daar niet over uitspreken, maar we zullen er sowieso over nadenken hoe we de ondervonden last kunnen compenseren. Ik sluit niet uit dat we voor die klanten een extraatje voorzien.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier