Twitter-gestuurde lichtshow op London Eye
Via tweets kan je de lichtshow op het London Eye beïnvloeden.
Via positieve of negatieve tweets kunnen Twitteraars tijdens de Olympische Spelen de lichtshow op het reuzenrad London Eye beïnvloeden.
Het Londense reuzenrad wordt door sponsor EDF Energy tijdens Olympische Spelen ingeschakeld als allereerste ‘social media lichtshow’ ooit, die ‘Energy of the Nation’ gedoopt werd. Via een algoritme, ontwikkeld door Britse academici, experts van technologie-instituut MIT en het bedrijf Sosolimited, wordt de positieve of negatieve toon van de tweets over de Olympische Spelen gemeten. Die ‘sociale stemming’ zal de avondlijke lichtshow (elke avond om 21u) aansturen. Als bijvoorbeeld de toon voor 75 procent positief is, zal dat drievierde van het reuzenrad doen oplichten.
Er is een hashtag (#Energy2012) die zeker kan gebruikt worden om opgenomen te worden in het algoritme, maar ook andere tweets die informatie over de Olympische Spelen en Londen 2012 bevatten zullen worden opgenomen. Enkel twitterboodschappen die vanuit het Verenigd Koninkrijk zijn verstuurd (op basis van locatie-informatie en gps-tracking) worden gebruikt, zo klinkt het nog.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier