Twitter voert ‘alcoholverbod’ in

* © Belga
Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Wie een alcoholisch merk wil volgen op Twitter, moet zijn leeftijd verifiëren. Minderjarigen krijgen geen virtuele drank meer.

Twitter gaat de leeftijd van gebruikers verifiëren, tenminste als het op het volgen van alcoholische merken aankomt. Het ‘alcoholverbod’ geldt voor gebruikers van Twitter.com en de iOS- en Android-apps, meldt de sociale netwerksite op zijn blog.

Wie vandaag Heineken of Bacardi wil volgen, wordt via een privébericht aangemaand binnen de 24 uur zijn geboortedatum kenbaar te maken. Minderjaren worden uit de lijst van volgers gekieperd.

Advertentie-inkomsten

De microblogsite lanceert deze maatregel om alcoholmerken – die belangrijk zijn voor Twitters advertentie-inkomsten – te helpen bij het bereiken van een alcoholgerechtigd publiek. Op deze manier komen hun reclametweets enkel nog terecht bij de juiste mensen.

Twitter werkt hiervoor samen met merken als Heineken, Bacardi, Knob Creek, Bud Light en Jim Beam.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content