VAB tankt ip-telefonie bij Quentris
De Vlaamse Automobilistenbond (VAB) heeft Suez-dochter Quentris aangewezen als leverancier en integrator van een nieuwe ip-telefooncentrale. De mobiliteitsclub vervangt z’n Avaya-materiaal door technologie van Cisco.
De Vlaamse Automobilistenbond (VAB) heeft Suez-dochter Quentris aangewezen als leverancier en integrator van een nieuwe ip-telefooncentrale. De mobiliteitsclub vervangt z’n Avaya-materiaal door technologie van Cisco.
Bij VAB werken 1100 mensen en daaronder zitten veel telefoniegebruikers (met onder meer een callcenter). “We hebben de laatste tijd heel wat overnames gedaan”, vertelt VAB-woordvoerder Maarten Matienko.
“Om die integratie tussen de verschillende filialen te bevorderen, is het goed om naar 1 telefoniesysteem te migreren. Daarbovenop kwam nog het feit dat onze huidige telefooncentrale te beperkt werd en een upgrade nodig had.”
Het was het moment voor VAB om ook eens de mogelijkheden van ip-telefonie onder de loep te nemen. “Daarmee kunnen we echt multichannel gaan werken (telefonie, e-mail, instant messaging, …), hebben we extra functionaliteiten zoals een callbackdienst en kunnen we onze workflow verbeteren. Dat laatste kan bijvoorbeeld door klanten al gegevens te laten ingeven vóór er een operator is toegewezen.”
Ook op het vlak van ‘disaster recovery’ doet de nieuwe centrale het beter, want de hardware is redundant over twee locaties verspreid.
De waarde van het contract wil Matienko niet kwijt, maar hij geeft wel mee dat “Quentris zeker niet de goedkoopste was”. “Wij profileren ons met kwalitatieve diensten en beoordelen onze leveranciers ook zo. Quentris dacht met ons mee in functie van de toekomst en kon bovendien een all-in-one oplossing bieden: netwerk, centrale en de nodige diensten.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier