Vasco aan boord bij WordPress
De wereldwijd gebruikte bloggingtool WordPress integreert het ‘Mydigipass.com’-authenticatieplatform. In maart meldde Jan Valcke, coo van Vasco, op Cebit dat het Amerikaans-Belgische securitybedrijf zijn Digipass-platform naar het web ging brengen. Doel was één Digipass-platform in de cloud dat al je logins voor verschillende websites en online diensten vervangt. Website-eigenaars die mydigipass.com op hun site implementeren – bijvoorbeeld om toegang te geven tot betalende content of om in te loggen voor een bepaalde e-commercehandeling – bieden zo de mogelijkheid aan de websitebezoekers om zich te authenticeren via het Digipass-platform.
De wereldwijd gebruikte bloggingtool WordPress integreert het ‘Mydigipass.com’-authenticatieplatform.
In maart meldde Jan Valcke, coo van Vasco, op Cebit dat het Amerikaans-Belgische securitybedrijf zijn Digipass-platform naar het web ging brengen. Doel was één Digipass-platform in de cloud dat al je logins voor verschillende websites en online diensten vervangt. Website-eigenaars die mydigipass.com op hun site implementeren – bijvoorbeeld om toegang te geven tot betalende content of om in te loggen voor een bepaalde e-commercehandeling – bieden zo de mogelijkheid aan de websitebezoekers om zich te authenticeren via het Digipass-platform.
Valcke gaf toen aan dat het doel was om tot 1 miljard ‘online’ Digipassen te komen. Het concept zou immers enkel zin hebben als een groot deel van de bestaande weblogins via mydigipass.com kunnen gebeuren. Via een integratie in één van de grootste bloggingplatformen te wereld, WordPress (54 miljoen websites draaien op WordPress), kan die noodzakelijke ‘kritische massa’ een feit worden. WordPress-gebruikers krijgen, via een simpele plugin, voortaan de keuze of ze onderdelen van hun site achter de ‘single sign-on’ van Mydigipass.com willen steken. Eerder had het -e-commerceplatform Magento mydigipass.com ook al omarmd.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier