Verizon services mikken op vijf trends
Verizon overstijgt zijn netwerkactiviteit met services en solutions die op vijf markttrends mikken.
Verizon overstijgt zijn netwerkactiviteit met services en solutions die op vijf markttrends mikken.
Hoewel bekend als mobiele telco in de VS (Verizon Wireless) en leverancier van WAN netwerkdiensten in de hele wereld, mikt Verizon met een rist services en oplossingen op vijf markttrends in de komende jaren. Zo biedt Verizon (onder meer in combinatie met het eigen Terremark als ‘hoster’) diensten voor de markt van ‘private’ en ‘hybrid’ cloudomgevingen, als opvolger van de klassieke VPN-netwerkdiensten. Voorts wordt een beheeroplossing voor mobiele systemen aangeboden, met het oog op een beveiligd gebruik van bedrijfsdata. Na de overname van Hughes Telematics zet Verizon ook in op de markt van ‘machine to machine’ connectiviteit, waarvoor het in 2013 een sterke groei voorziet. Al die activiteiten worden voorts geschraagd door de mogelijkheden die het eigen netwerk wereldwijd biedt, evenals de eigen security expertise.
Voor Peter Konings, director Wan services bij Verizon Business, zal “het netwerk steeds meer onzichtbaar en slimmer worden”, om zo dynamisch de nodige connectiviteit tussen alle gebruikers en diensten te verzekeren. Het eigen onderliggende netwerk moet hierbij een troef vormen om zich te onderscheiden van de andere cloudleveranciers. Voorts wil Verizon op die wijze ook de omzet verder differentiëren van het pure netwerkverkeer, dat ondertussen nog slechts een derde van de totale omzet vertegenwoordigt. “De network services vormen zeker in het internationaal deel al jaren het grootste deel van de omzet,” aldus Konings. De Verizon diensten en oplossingen worden zowel door Verizon zelf, als in samenwerking met partners en integratoren worden aangeboden (als bijkomend kanaal naar bedrijven die niet meteen wereldwijd als multinationals actief zijn).
Uitdagingen Overigens beseft Verizon dat oplossingen voor de vijf onderkende markttrends elk hun uitdagingen meebrengen, maar de eerste diensten en oplossingen zijn al beschikbaar. Voorts zullen de verschillende markten zo groot zijn, dat er ruimte is voor iedereen. Voor de beheerproducten van mobiele toestellen zag Craig Cerasi, manager Enterprise Mobility producten in het voorbije “een verdrievoudiging van de omzet op dit platform, en een verdrievoudiging van het aantal klanten en gebruikers. De grootste klant betreft ondertussen 70.000 gebruikers wereldwijd.”
Wat security betreft, moet Ben Van Erck (manager Emae Risk team) – onder meer op basis van de resultaten in Verizon’s Data Breach rapport – opmerken dat vandaag nog steeds nood is aan meer securitybewustzijn in bedrijven, want “veel van de datalekken, ook in grotere bedrijven, zijn niet het gevolg van complexe fouten, maar het niet naleven van elementaire securityregels.” Hij ziet wel meer geavanceerde aanvallen voor het stelen van de ‘intellectuele eigendom’ in bedrijven, wat sowieso moeilijker en vaak pas na lange tijd wordt ontdekt.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier