Vraagtekens rond integratie Avaya-Nortel
Een nieuwe grote overname in de ict-wereld, nieuwe kopzorgen voor klanten en gebruikers. Vooral VoIP- en UC-klanten van Nortel moeten hun ogen en oren openhouden.
Een nieuwe grote overname in de ict-wereld, nieuwe kopzorgen voor klanten en gebruikers. Vooral VoIP- en UC-klanten van Nortel moeten hun ogen en oren openhouden.
Op onze website kon u al een [vergelijkbare analyse] lezen, maar nu hebben ook de grote analistenkantoren, waaronder Gartner, vraagtekens geplaatst bij de overname van Nortel door Avaya. Laatstgenoemde betaalde 900 miljoen dollar voor de enterprise unit van het Canadese bedrijf.
Gartner stelt, zo meldt Techworld, dat vooral de ip-telefonie- en unified communications-tak van beide bedrijven heel wat overlap heeft. Vooral daar zou de integratieslag pijnlijk kunnen worden. Klanten moeten dus goed uitkijken naar de roadmap voor die producten. Minder spannend wordt het op het datadomein: Nortel stond sterker dan Avaya op vlak van routers en switches en de keuze voor de Nortel-producten lijkt dan ook logisch.
Verder kunnen klanten bezorgd zijn over het werknemersbestand van Nortel, en dus over de continuïteit van hun ondersteuning. Bij de enterprise unit werken zo’n 7800 mensen. Avaya heeft dan wel voorzien in 15 miljoen dollar voor personeelsretentie, veel analyses wijzen erop dat het bedrijf tot 40 procent van het Nortel-werknemersbestand zou kunnen schrappen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier