Webwinkelreus Amazon komt met slimme winkelwagen
De Amerikaanse e-commercegigant Amazon, die ook fysieke winkels heeft, introduceert een slimme winkelwagen die consumenten in staat stelt sneller af te kunnen rekenen. Het karretje is uitgerust met een beeldscherm en luistert naar de naam Dash Cart.
Via een computersysteem en sensoren worden producten die de klant in de winkelwagen legt onmiddellijk geïdentificeerd. Na het winkelen kunnen klanten de zaak verlaten via een speciale ‘rijstrook’ waar de spullen automatisch worden afgerekend. In het wagentje, dat ook een scanner aan boord heeft om kortingsbonnen in te lezen, passen ongeveer twee volle boodschappentassen.
Eerst in Los Angeles
Amazon probeert zich regelmatig met nieuwe technologie te onderscheiden op de sterk concurrerende markt voor supermarkten. Dat doet het bedrijf onder meer met zijn Amazon Go-winkels waar het proces van afrekenen volledig geautomatiseerd is. De moderne winkelwagen wordt later dit jaar bij een nieuwe supermarkt van Amazon in Los Angeles in gebruik genomen. Of de Dash Cart op termijn ook in andere supermarkten te zien zal zijn, is nog niet bekend.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier