Weg met die telefooncentrale
Netwerkintegrator NextiraOne biedt als eerste telefoondiensten in een asp-model aan. Bedrijven hoeven zelf geen centrale meer in huis te hebben, en betalen maandelijks een vast bedrag per gebruiker.
De zogenaamde ‘One-Service’ dienst steunt op de Nortel Communications Server 1000 die geherbergd is in het datacenter van Colt in Evere. Nortel werd verkozen boven Cisco en Alcatel. NextiraOne heeft trouwens al Nortel switches staan bij Volkwagen, Ineos en Kühne+Nagel. Voortaan kunnen voor 2 tot 10.000 gebruikers alle telefoonfuncties, inclusief voice mail en unified messaging uitbesteed worden met een service level garantie van 99,999% uptime. Het bedrijfspand wordt via een sdsl-lijn verbonden met het datacenter. “Het is kostenbesparend, investeren in een telefooncentrale hoeft niet en voor een vaste prijs per gebruiker heb je een ‘full omnium’ dienstverlening”, vertelt Benelux managing director Ingrid De Latte. Afhankelijk van het type toestel wordt per maand en per gebruiker 8 tot 16,4 euro gevraagd. Unified Messaging kan voor 2 euro per maand.OverheidsdienstenIngrid De Latte denkt dit jaar nog ‘een paar duizend’ gebruikers te kunnen optekenen. Het autonoom provinciebedrijf Vera (Vlaams-Brabants Extranet) is al klant en wil samen met NextiraOne de provinciebesturen overtuigen. Daarnaast wil Delatte ook andere overheidsdiensten, het eigen klantenbestand en derden overtuigen. “Sommigen zullen ongetwijfeld blijven kiezen voor een eigen centrale, maar kunnen bij uitbreidingen of nieuwe afdelingen gebruik maken van onze One-Service.” De dienst wordt vanaf deze zomer ook in Nederland aangeboden. Nextira One hoopt dit jaar de Belgische omzet van 50 miljoen euro met 10 procent te kunnen optrekken, onder meer dank zij One-Service.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier