Wijs en Gents worden samen Duke & Grace

© Duke & Grace
Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Een jaar na de overname van Gents door het digitaal bureau Wijs, wordt de integratie voltooid met een nieuwe naam. Voortaan heet het eengemaakte agency ‘Duke & Grace’.

In augustus 2019 besloot het digitale communicatiebureau Wijs om het interactieve ‘boetiekbureau’ Gents over te nemen. “Het is consolideren of geconsolideerd worden”, zei Wijs-CEO Bart de Waele toen. De overname van Gents mondt nu uit in een nieuw full service communicatiebedrijf dat luistert naar de naam Duke & Grace – met Bart De Waele als CEO. “Duke & Grace combineert het beste van Wijs en Gents: expertise in creativiteit, strategie en technologie”, zo vat hij de nieuwe stap samen.

Het voormalige Wijs was vooral gespecialiseerd in het creëren en implementeren van digitale langetermijnstrategieën en -oplossingen voor merken en bedrijven, zoals Belfius, Partena Ziekenfonds, Van Marcke en Rock Werchter. Onder de klanten van Gents vinden we ook bekende merken als Alpro, Ray-Ban, Infrabel en Midas. Met de nieuwe naam wil Duke & Grace zich in de markt positioneren als een bureau dat geïntegreerde dienstverlening kan bieden: van ontwikkeling met aandacht voor UX, tot branding, marketing en waar nodig ook (strategische) consulting.

Duke & Grace heeft vestigingen in Gent en Brussel, en telt samen zo’n 110 experts die samenwerken in multidisciplinaire klantenteams en gespecialiseerde studio’s. David Vansteenbrugge – de Strategic Director bij Wijs – wordt Managing Director. Gents-CEO Leen Van der Mijnsbrugge wordt Chief Growth Officer.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content