Yahoo in het voetspoor van MySpace en Facebook

Yahoo springt terug op de web 2.0-trein met ‘Yahoo Mash’, een sociale netwerksite die doet denken aan MySpace en Facebook. De vlag dekt overigens de lading, want ‘Yahoo Mash’ brengt een mix van de populairste toepassingen op de netwerksites van de concurrentie.

Yahoo springt terug op de web 2.0-trein met ‘Yahoo Mash’, een sociale netwerksite die doet denken aan MySpace en Facebook. De vlag dekt overigens de lading, want ‘Yahoo Mash’ brengt een mix van de populairste toepassingen op de netwerksites van de concurrentie.

Eén groot verschil met Facebook en MySpace springt in het oog: gebruikers kunnen niet alleen de eigen profielpagina, maar ook de pagina’s van hun contacten opfleuren en aanpassen. Of hoe ‘Yahoo Mash’ evenzeer de mosterd haalde bij Wikipedia.

Yahoo is op dit ogenblik een nichespeler in het web 2.0 universum. De vorige sociale netwerkdienst van het bedrijf, ‘Yahoo 360’, flopte meedogenloos. Met Yahoo Mash hoopt het internetbedrijf zijn achterstand goed te maken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content