Zalando experimenteert met ‘virtuele pashokjes’
De webwinkel voor kleding en schoenen Zalando laat consumenten op het scherm van hun pc, tablet of smartphone zien of de beoogde kleren hen passen.
De webwinkel voor kleding en schoenen Zalando laat consumenten op het scherm van hun pc, tablet of smartphone zien of de beoogde kleren hen passen.
Zalando maakt hierbij gebruik van de technologie van de Londense start-up Metail. Op basis van foto’s van consumenten bepaalt het systeem van Metail de bijbehorende kledingmaten. Vervolgens kunnen klanten op het scherm van hun pc, tablet of smartphone zien of de beoogde artikelen hen passen.
Met dit experiment – dat in Zalando’s thuisbasis Duitsland uitgevoerd wordt, met zo’n tweehonderd artikelen uit het eigen kledingassortiment – wil Zalando het aantal retourzendingen verminderen en zo de logistieke kosten drukken.
Ook de bekende Britse supermarktketen Tesco en de online kledingwinkel Warehouse zijn in de weer met de technologie van Metail.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier