iO zet klantrelevantie centraal in groeistrategie

© Getty Images
iO
iO
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

12:36 Bijgewerkt op: 13:19

Na een succesvolle integratiefase waarin iO meer dan dertig overnames verwerkte, is het bedrijf klaar voor een volgende groeiversnelling. Als leading digital agency – waar technologie, marketing en creativiteit samenkomen – zet iO volop in op duurzame klantinteractie als fundament voor groei in 2025.

De strategische expansie via overnames versnelde de evolutie van iO van start-up naar scale-up. In 2024 lag de focus op de vereenvoudiging en integratie van de organisatie, met één helder uitgangspunt: de klant centraal stellen. “Dat liet ons toe om wendbaarder te werken en de juiste expertise op het juiste moment in te zetten”, zegt commercieel directeur Maarten De Schepper. “Zo brengen we de volledige kracht van iO naar onze klanten. Het resultaat? Meer klantrelevantie, meer impact, meer waarde.”

Klantrelevantie als kompas

Bij iO start innovatie niet vanuit technologie, maar vanuit de gewenste impact bij de klant. De sleutel ligt bij een scherpe analyse van de klantervaring: waar bevinden zich de opportuniteiten om het merk te versterken en écht het verschil te maken?

“Technologie is een middel, geen doel op zich”, benadrukt Maarten De Schepper. “Daarom brengen we ook marketeers en creatieve collega’s mee aan tafel. Klantrelevantie ontstaat vaak uit originele, meeslepende belevingen. Precies daar komt onze kracht als blended agency tot zijn recht.”

Slimme versnelling met AI

In de doorbraak van AI ziet iO een extra troef om klanten sneller en efficiënter te helpen. “AI ondersteunt onze mensen, maakt processen slimmer en creëert ruimte voor wat echt telt: waarde creëren – voor onze klanten én hun klanten”, aldus Maarten De Schepper.

Van multinationals tot kmo’s

Of het nu gaat om grote spelers zoals Etex, Brussels Airport, de Vlaamse overheid, Plopsa of om kmo’s met specifieke ambities: iO biedt oplossingen op maat. “Het begint altijd bij een diep begrip van de klantbehoefte”, besluit Maarten De Schepper. “Pas dan kunnen we de juiste antwoorden formuleren, met technologie als versterker.”