Werk mee aan de digitale toekomst van FOD Financiën!
Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
Filip Hunninck is al jaren een onmisbare schakel binnen FOD Financiën. Hij startte zijn carrière hier als ICT-ontwikkelaar en heeft zijn weg naar de functie van Service Manager succesvol weten te bewandelen.
Doorgroeimogelijkheden en hybride werken
Bij FOD Financiën krijgen gedreven en gemotiveerde medewerkers de kans om hun vaardigheden te ontwikkelen en door te groeien naar hogere functies. Filip is hier een inspirerend voorbeeld van. Hij begon zijn carrière in 2006 als ICT-ontwikkelaar op niveau B (bachelorniveau). Na vijf tot zes jaar van toewijding en ontwikkeling werd hij, via interne bevorderingen, gepromoveerd naar niveau A2 (masterniveau – attaché) als Application Designer. Hij maakte vervolgens de overstap naar de functie van Service Manager, een rol die hij nu al zeven jaar vervult. Recent heeft hij zijn functie opnieuw uitgebreid naar niveau A3 (masterniveau – adviseur).
Daarnaast biedt het hybride werken Filip de flexibiliteit om een goede werk-privébalans te realiseren. “Minimaal twee dagen per week werk ik op het hoofdkantoor in Brussel, terwijl ik de overige dagen van thuis uit werk.” Als fervente fietser komt hij in de zomermaanden wel eens met de fiets naar het werk. “Na een verkwikkende douche in het North Galaxy-gebouw voel ik me energiek en klaar voor de dag.” Deze combinatie van flexibiliteit en een actieve levensstijl maakt FOD Financiën tot een aantrekkelijke werkgever.
Veelzijdige rol als Service Manager
In zijn functie als IT Service Manager is Filip verantwoordelijk voor de oplevering, het onderhoud en de ontwikkeling van verschillende applicatieservices. “Mijn belangrijkste taak is het aansturen van een team van analisten, ontwikkelaars en testers. Samen verbeteren we continu onze diensten,” legt hij uit. Filip werkt nauw samen met de business en denkt actief mee over benodigde functionaliteiten en voorstellen die binnen het budget passen. “Bij storingen schakel ik direct met technische teams om snel oplossingen te vinden,” voegt hij toe.
Daarnaast heeft Filip op geregelde tijdstippen contact met IT-architecten. Dit is nodig om goed op de hoogte te blijven van de samenhang tussen de bedrijfsprocessen en het systeemlandschap, met alle softwareapplicaties, databases en koppelingen. “IT-architectuur definieert vanuit een businessperspectief wat we willen bereiken, welke middelen we daarbij nodig hebben, en hoe we deze middelen gaan inzetten,” licht Filip toe. Zijn input tijdens deze gesprekken is essentieel om de IT-strategie en de diensten goed op elkaar af te stemmen.
Filip benadrukt ook het belang van het optimaliseren van de IT-infrastructuur. “We streven naar een kostenefficiënt niveau van beschikbaarheid door voortdurend onze infrastructuur te verbeteren.” Daarnaast vervult hij een coachende rol door ervaringen te delen met andere Service Managers, wat de dienstverlening versterkt en zorgt voor voortdurende verbetering.
Interesse?
Wil je meer weten over deze functie? Lees de vacature van Service Manager voor meer details!