Xerox Nieuwe Office divisie moet tevens nieuw elan brengen

Xerox heeft een nieuwe divisie ?Office? opgericht. Office groepeert vanaf heden de voormalige productgroepen Office Printing Business en Office Solutions Group.

In eerste instantie moet de samensmelting een verhoging van de omzet voor de Europese indirecte verkoopkanalen verwezenlijken en de positie van Xerox versterken.Marc David komt aan het hoofd te staan van de nieuwe Office-groep in Belgi en Luxemburg. Hij was voorheen Solution Partner Manager voor Centraal- en Noord-Europa. Volgens hem zal deze organisatiewijziging nieuwe ontwikkelingen op het vlak van producten en platformen bevorderen en bovendien een consistente aanpak in ondersteunende dienstverlening en campagnes garanderen.Marc David licht de nieuwe strategie toe. Xerox wil zich concentreren op drie peilers, te weten Office, Production en Services. Office wil via een nauwe samenwerking met de indirecte verkoopkanalen een hoogstaand gamma van printers, multifunctionele systemen en oplossingen naar voor schuiven. Vooral de marktsegmenten van de kleurafdrukken en multifunctionele systemen kennen momenteel een sterke groei. De Office-portfolio wil het beste van Xerox op het vlak van fax, print en high end copiers samenvoegen. Het indirecte verkoopkanaal en onze concessionarissen zullen in deze operatie een belangrijke rol toebedeeld krijgen, aldus nog Marc David.De dienstenmarkt zou op zijn beurt goed zijn voor een jaarlijkse groei van 31%. Hier groepeert Xerox adviesverlening, implementatie via imaging technologie en content- en document management. Production ten slotte moet de markt van digitaal high end printing overtuigen met het geavanceerde DocuColor iGen3 productieplatform.Een eerste stap in deze nieuwe evolutie is de lancering van de Phaser 8200 en 6200-reeks. De aangekondigde Phaser 8200 en 6200 reeks zullen geleidelijk de bestaande 860-, 1235- en 750-lijnen vervangen.Met de nieuwe toestellen wil Xerox op termijn de zwart-wit-afdrukken uit de kantooromgeving plaats laten ruimen voor vernieuwend en prijsbewust kleurdrukwerk. Eind juni zouden nog meer nieuwe machines voorgesteld worden.Vorig jaar boekte Xerox een nettoverlies van 293 miljoen dollar. De omzet voor datzelfde jaar kwam uit op 16,5 miljard dollar. Het voorbije eerste kwartaal is het concern ook in het rood gebleven. Dit jaar gaat de onderneming ervan uit weer winst te kunnen boeken. Er wordt veel verwacht van de eerste vrouwelijke Xerox-ceo Anne Mulcahy.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content