Belgische Telenet-topvrouw Inge Smidts wordt Chief Marketing Officer van Liberty Global

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

VP Residential Marketing Inge Smidts van Telenet gaat vanaf 1 september aan de slag als Chief Marketing Officer bij het Amerikaanse moederbedrijf achter Telenet, Liberty Global. “De promotie van Smidts is een blijk van waardering voor onze strategie”, oppert Telenet-baas John Porter.

Inge Smidts (38), die momenteel aan het hoofd staat van de ‘Residential Marketing’-afdeling bij Telenet, zal de functie van Chief Marketing Officer (CMO) opnemen bij Liberty Global. Als CMO moet Smidts ‘de stem van de klant’ vertalen naar relevante klantvoorstellen, en zal ze alle Liberty Global-afdelingen moeten begeleiden in het aanbieden van entertainmentproducten en services in hun respectievelijke markten.

Jeroen Bronselaer, de huidige VP Product Entertainment, wordt de nieuwe Senior Vice President Residential Marketing van Telenet én lid van het Senior Leadership Team.

“De benoeming van Inge toont aan dat Telenet-talent hoog aangeschreven staat in de internationale kabel- en telecomwereld”, reageert ceo John Porter. “De promotie is een eerbetoon aan alle Telenet-medewerkers, en is een blijk van waardering voor onze succesvolle strategie.”

Samen met haar team slaagde Inge erin om succesvolle producten als King en Kong, Whop en Whoppa, Play en Play More en – deze maand – Play Sports te lanceren. “Ik wil Inge dan ook bedanken voor haar inspanningen om Telenet uit te bouwen tot een innovatieve, klantgerichte onderneming”, klinkt het nog.

De benoemingen gaan in voege vanaf 1 september 2015. Inge Smidts blijft voorlopig wel vanuit Mechelen werken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content